Výpis dotazů
Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchodníky prakticky nezajímá – pouze „novému“ dodavateli či zprostředkovateli podepíší plnou moc v domnění, že za ně vše vyřídí. Taková praxe však může být riziková, jak ukazují i příklady zákazníků, kteří se obracejí na Energetický regulační úřad (ERÚ).
Úsporná opatření i teplejší počasí. To jsou hlavní důvody klesající výroby i spotřeby tepla ze soustav centrálního zásobování. Spotřeba tepla byla v loňském roce nejnižší za 7 let, kdy Energetický regulační úřad (ERÚ) data eviduje.
Spotřebitelé reagují na oživení energetického trhu a ve zvýšené míře mění dodavatele, jejichž nabídky se liší až o desítky tisíc ročně. Přesun mezi obchodníky s sebou ovšem nese některá rizika, zejména v podobě náhrady škody tzv. ušlým ziskem, který si někteří dodavatelé účtují. ERÚ radí, na co všechno myslet před podpisem nové smlouvy a jak se vyhnout potenciálním problémům.
1) Program řádného jednání Rady ERÚ
2) Zápis z řádného jednání Rady ERÚ ze dne 22.03.2024
3) Výtah ze zápisu z řádného jednání Rady ERÚ ze dne 22.03.2024
4) – 7) Rozhodnutí o opravných prostředcích
Kolik mohou spotřebitelé při změně dodavatele ušetřit, napoví srovnávač nabídek ERÚ. Porovnání usnadní nová funkce, díky které umí srovnávač číst data přímo z vyúčtování.
1) Program řádného jednání Rady ERÚ
2) Zápis z řádného jednání Rady ERÚ ze dne 20.02.2024
3) Výtah ze zápisu z řádného jednání Rady ERÚ ze dne 20.02.2024
4) – 7) Rozhodnutí o opravných prostředcích
1) Program řádného jednání Rady ERÚ
2) Zápis z řádného jednání Rady ERÚ ze dne 06.02.2024
3) Výtah ze zápisu z řádného jednání Rady ERÚ ze dne 06.02.2024
4) – 10) Rozhodnutí o opravných prostředcích
Energetický regulační úřad (ERÚ) řeší ve zvýšené míře důsledky špatně nastavených záloh na dodávky energií. Ty mohou ve vyúčtování vést nejen k vysokým nedoplatkům (nízké zálohy), ale i přeplatkům (vysoké zálohy) až v řádu desetitisíců, které někteří dodavatelé odmítají svým zákazníkům vracet. V období, kdy mnoha spotřebitelům chodí rozpisy na další zúčtovací období, proto ERÚ radí, jak předejít potenciálním problémům.