Výpis dotazů

15.08.2023
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Příběhy spotřebitelů
  • Sankce
  • Vyúčtování
  • Nedoplatek
  • Zálohy

Příběhy ze spotřebitelské linky - Radíme, jak předcházet odpojení od energií

22.06.2022
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Vyúčtování
  • Nedoplatek
  • Platby
  • Přeplatek
  • Reklamace
  • Zálohy
01.04.2022
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Spotřebitel
  • Konec dodavatele
  • Dodavatel poslední instance
  • Pomoc
  • Vyúčtování
  • Nedoplatek
01.04.2022
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Spotřebitel
  • Konec dodavatele
  • Dodavatel poslední instance
  • Smlouva
  • Vyúčtování
  • Nedoplatek
  • Zálohy
  • Změna dodavatele
01.04.2022
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Spotřebitel
  • Konec dodavatele
  • Dodavatel poslední instance
  • Vyúčtování
  • Nedoplatek
  • Přeplatek
  • Změna dodavatele
31.01.2021
  • Úřad
  • Ostatní
  • Média
  • Tisková zpráva
  • Spotřebitel
  • Nedoplatek
  • Změna dodavatele
  • Nabídky

Energetický regulační úřad (ERÚ) řešil minulý rok stovky stížností od spotřebitelů, kterým hrozí sankce kvůli tomu, že přistoupili na udržovací (retenční) nabídku svého stávajícího dodavatele energií ve chvíli, kdy už měli podepsanou smlouvu s jiným dodavatelem. Nejvíce podání k tomuto tématu se na ERÚ sešlo na přelomu roku. Zatímco dříve retenční nabídky zaznívaly především v rámci marketingových akcí, v poslední době jsou spíše pravidlem, kterým se dodavatelé snaží zabránit ztrátě zákazníka. Úřad proto nabádá spotřebitele k obezřetnosti a zároveň vyzývá dodavatele k zodpovědnému přístupu.