Každou fakturu si musíte zkontrolovat. Zajímat by vás mělo zejména, zda cena za obchodní část (komoditu, neregulovaná část ceny) odpovídá smluvním podmínkám (ceně za MWh a sjednanému stálému platu).
Rovněž si prověřte, jakým způsobem byla stanovena spotřeba. Pokud neproběhl fyzický odečet distributora, nebo odečet, který byste provedli a včas odeslali sami, tzv. samoodečet, byla spotřeba za uplynulé období počítána odhadem (podle metodik typových diagramů dodávky). V případě odhadu tedy nemusí odpovídat stavu na vašem měřicím zařízení.
Je nutné si zrekapitulovat, zda se v uplynulém období nezměnilo vaše chování - trávili jste doma více času, měli jste například častěji home office, přibyl do vaší domácnosti nový člen, koupili jste nové spotřebiče, které jste doposud v domácnosti neměli, atd.? To vše může za následek větší spotřebu energie.
V případě, že nesouhlasíte s vyúčtováním, musíte jej písemně reklamovat u dodavatele. (ERÚ o reklamacích nerozhoduje.)
