

Ministerstvo průmyslu a obchodu pracuje na analýze mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v České republice. V této souvislosti spouští veřejnou konzultaci, jejímž cílem je zapojit do procesu spotřebitelky a spotřebitele, a zohlednit tak postoje české veřejnosti k tomuto nástroji pro ochranu spotřebitelských práv.
Příběhy ze spotřebitelské linky - Radíme, jak s námi komunikovat efektivně.
Spotřeba zemního plynu v České republice v meziročním porovnání klesá nepřetržitě již od ledna 2022. Ve druhém čtvrtletí tohoto roku činil meziroční pokles téměř 8 % a spotřeba očištěná o teplotní vlivy klesla dokonce o více než desetinu.
Příběhy ze spotřebitelské linky - Radíme, jak obnovit platby za energie.
Příběhy ze spotřebitelské linky - Radíme, jak na vyúčtování a přeplatky za energie
Takřka každé třetí spotřebitelské podání mířící na Energetický regulační úřad (ERÚ) se nedá označit za „oprávněnou stížnost“, ačkoliv ho tak občané obvykle míní. Do této kategorie patří především výtky týkající se (neregulované části) cen energií, či reklamace, které mají správně směřovat na dodavatele. Aby ERÚ posílil informovanost zákazníků, spouští kampaň Aktivně na energie.