Co s podomním prodejcem?

 

Doporučení spotřebitelům naleznete v této brožuře.

 

Mějte na paměti, že v první řadě jde obchodníkovi/podomnímu prodejci jenom a pouze o Vaše peníze a že nikdo nedává nic zadarmo, proto od nikoho nepřebírejte žádné pozornosti, např. sadu žárovek za zvýhodněnou cenu, pokud nechcete změnit dodavatele a s obchodníkem uzavřít novou smlouvu. Nejste-li si jisti nabídkou, nic nepodepisujte, nechte si čas na rozmyšlenou a proberte nabídku se svými příbuznými.

Nikomu neukazujte žádné doklady o stávajících dodavatelích energií, o vyúčtování energií, nepředkládejte doklady SIPO, ani osobní doklady, uvědomte si, že stávající dodavatelé mají veškeré doklady a údaje o Vás jako o spotřebiteli k dispozici a nepotřebují je proto vyžadovat. Obecně lze zákazníkům doporučit, aby s podomními prodejci nic nesjednávali. Těmto prodejcům jde totiž často pouze o provizi, kterou obdrží z podepsané smlouvy.

Pokud jste něco podepsali a své rozhodnutí chcete změnit a záležitost vyřešit bez sankcí, můžete od smluv uzavřených mimo obchodní prostory a prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tedy hlavně telefonickou formou, jako spotřebitel odstoupit nebo smlouvu vypovědět.

Odstoupit od smlouvy je možné ve lhůtě 14 dnů ode dne jejího uzavření (§ 1829 OZ, § 11a odst. 2 EZ) a ukončení smlouvy podáním výpovědi je možné ve lhůtě do 15 dnů po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu (§ 11a odst. 3 EZ).

 

Pokud jste nenašli odpověď na Váš dotaz, KONTAKTUJTE NÁS ZDE.

Seznam článků rubriky

  • Rizika podomního prodeje

    26. 2. 2013

    Na základě informací získaných z podnětů a stížností zákazníků Energetický regulační úřad znovu důrazně varuje před postupy podomních prodejců elektřiny a plynu.